İşlem Yapılıyor.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Akademik Bilgi Yönetim Sistemi

Bildiriler

  • Teachers' Views on the Use of Technology in Education and Technology Integration Levels.
    28.10.2021 - 28.10.2021
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    5th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Instruction of Mathematics in Higher Education in the Covid-19 Pandemic
    22.10.2021 - 22.10.2021
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    4th International Conference on Mathematics and Related Sciences
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Three Internal Barriers to Technology Integration in Education: Opinion, Attitude and Self-Confidence
    21.05.2021 - 21.05.2021
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    4 th International Conference on Language, Education and Culture
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Investigating the Relationship between Attitudes of Secondary School Mathematics Teachers’ Towards Technology and Their Self-Confidence in Technological Pedagogical Content Knowledge
    20.11.2020 - 20.11.2020
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    3th International Conference on Mathematics and Related Sciences
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Secondary Education Mathematics Teachers’ Attitude Towards Technology: Adıyaman Example
    26.09.2019 - 26.09.2019
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • High School Mathematics Teachers’xx Technological Pedagogical Content Knowledge Confidence in Terms of Technology Component.
    27.04.2019 - 27.04.2019
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    2th International Conference on Mathematics and Related Sciences
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • The test development process for determining secondary school students\u2019 achievements on parabola
    30.04.2018 - 30.04.2018
    Tam metin bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    1th International Conference on Mathematics and Related Sciences
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • The Effect of Mathematics Instruction through Computer Algebra Systems on the Academic Achievements of Secondary Education Students: Turkey Example.
    30.04.2018 - 30.04.2018
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    1th International Conference on Mathematics and Related Sciences
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • Development process of in-service training intended for teachers to perform teaching of mathematics with computer algebra systems
    15.08.2017 - 15.08.2017
    Tam metin bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • High School Teachers’ Levels of Achieving Technology Integration and In-Class Reflections: The Case of Mathematica
    18.04.2017 - 18.04.2017
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    2nd International Conference on Advances in Natural and Applied Sciences
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • A process of material development towards teaching the subject of parabola using computer algebra systems
    18.04.2017 - 18.04.2017
    Tam metin bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    2nd International Conference on Advances in Natural and Applied Sciences
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • Secondary school mathematics teachers’ performing levels in computer-assisted mathematics instruction via computer algebra systems
    21.04.2016 - 21.04.2016
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    1st International Conference on Advances in Natural and Applied Sciences
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • Matematik Öğretmenlerinin Eğitimdeki Teknolojik İyileştirmeler Hakkındaki Görüşleri ve Bu İyileştirmelerin Ders İşleme Şekillerine Etkisi
    16.05.2015 - 16.05.2015
    Özet bildiri
    Ulusal
    Türkçe
    2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • Views of high school mathematics teachers and students on computer-assisted mathematics instruction: Mathematica case
    31.08.2015 - 31.08.2015
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    4th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Apllications
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • High school mathematics teachers’ opinions about computer-assisted mathematics instruction
    25.08.2014 - 25.08.2014
    Özet bildiri
    Uluslararası
    İngilizce
    3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK,DENİZ DEMET

Hakemlikler

  • Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
    2017
    Dergi
    Ulusal
    TÜRKİYE
    İngilizce
    Malaysian Online Journal of Educational Technology
    1

Makaleler

  • COVİD-19 Pandemisinin matematik öğretmenlerinin TPAB özgüvenlerine etkisi: Boylamsal bir araştırma
    1.2023
    Hakemli
    Özgün Makale
    Ulusal
    Türkçe
    Mehmet Akif Ersoy Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
    2146-5983
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Matematik öğretmenlerinin Covid-19 sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitimlerin teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi
    4.2023
    Hakemli
    Özgün Makale
    Ulusal
    Türkçe
    Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
    1305-2020
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • High School Mathematics Teachers' Levels of Achieving Technology Integration and In-class Reflections: The Case of Mathematica
    12.2017
    Hakemli
    Özgün Makale
    Uluslararası
    İngilizce
    Universal Journal of Educational Research
    2332-3205, 2332-3213
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • High School Mathematics Teachers’ Views On Computer-Assisted Mathematics Instruction Through Computer Algebra Systems in Turkey
    1.2017
    Hakemli
    Özgün Makale
    Uluslararası
    İngilizce
    European Journal of Education Studies
    2501-1111
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • The Effect of Mathematics Instruction through Computer Algebra Systems on the Academic Achievements of Secondary Education Students: Turkey Example
    9.2018
    Hakemli
    Özgün Makale
    Uluslararası
    İngilizce
    Journal of Education and e-Learning Research
    2518-0169, 2410-9991
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • Ortaöğretim Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenleri
    12.2020
    Hakemli
    Özgün Makale
    Ulusal
    Türkçe
    Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
    2667-6788
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Opinions and Attitudes of Secondary School Mathematics Teachers Towards Technology
    8.2021
    Hakemli
    Özgün Makale
    Uluslararası
    İngilizce
    Participatory Educational Research
    2148-6123
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Ortaöğretim Öğretmenlerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
    6.2021
    Hakemli
    Özgün Makale
    Ulusal
    Türkçe
    Cumhuriyet International Journal of Education
    2147-1606
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik görüşlerinin ve teknoloji entegrasyon düzeylerinin belirlenmesi
    6.2021
    Hakemli
    Özgün Makale
    Ulusal
    Türkçe
    Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
    1302-3241
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Secondary School Mathematics Teachers’ and Students’ Views on Computer Assisted Mathematics Instruction in Turkey: Mathematica Example
    1.2017
    Hakemli
    Özgün Makale
    Uluslararası
    İngilizce
    Malaysian Online Journal of Educational Technology
    2289-2990
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK
  • Examination of Turkish mathematics teachers technology ıntegration levels and their self-confidence in TPACK
    9.2021
    Hakemli
    Özgün Makale
    Uluslararası
    İngilizce
    Malaysian Online Journal of Educational Technology
    2289-2990
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Three Internal Barriers to Technology Integration in Education: Opinion, Attitude and Self-Confidence
    5.2021
    Hakemli
    Özgün Makale
    Uluslararası
    İngilizce
    Shanlax International Journal of Education
    2582-1334, 2320-2653
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Instruction of Mathematics in Higher Education in the Covid-19 Pandemic: The Case of Turkey
    9.2021
    Hakemli
    Özgün Makale
    Uluslararası
    İngilizce
    Shanlax International Journal of Education
    2582-1334
    ARDIÇ MEHMET ALPER
  • Matematik öğretmenlerinin teknolojiye yönelik tutumları ile teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerinin ilişkisi
    9.2021
    Hakemli
    Özgün Makale
    Ulusal
    Türkçe
    Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi
    2636-7866
    ARDIÇ MEHMET ALPER

Ödüller

  • Young Researcher Award
    Genç Bilim ve Sanat İnsanı Ödülü

    Diğer

    International Conference on Mathematical and Related Sciences

    1/1

    Mehmet Alper ARDIÇ is awarded with Young Researcher Award for his contributions in the field of Mathematics Education at the International Conference on Mathematicl and Related Sciences held in TURKEY as online meeting, November 20-22, 2020
  • Best Oral Presentation Award
    Diğer

    Diğer

    2nd International Conference on Advances in Natural and Applied Sciences

    1/1

    “A Process of Material Development towards Teaching the Subject of Parabola Using Computer Algebra Systems” başlıklı sunumuma Antalya, Türkiye’de düzenlenen uluslararası “2nd International Conference on Advances in Natural and Applied Sciences” sempozyumu bilimsel komitesi tarafından “Best Oral Presentation (Education Section)” (eğitim alanında en iyi sözlü sunum) ödülü verilmiştir.

Atıflar

  • The Effect of Mathematics Instruction through Computer Algebra Systems on the Academic Achievements of Secondary Education Students: Turkey Example
    MAKALE

    4.8
    2023-03-26 10:41:35

    The Effect of Mathematics Instruction through Computer Algebra Systems on the Academic Achievements of Secondary Education Students: Turkey Example
    Uluslararası
    İngilizce
    Journal of Education and e-Learning Research
    2518-0169, 2410-9991
    ARDIÇ MEHMET ALPER,İŞLEYEN TEVFİK

Oluşturulma04 Mart 2013 11:43
Görüntülenme706